Yetişkinlerde Ortodonti Tedavisi

Ortodonti tedabilerinden herhangi bir yaş sınırlaması yoktur. Ortodonti tedavisi, estetik, sağlıklı ve güzel gülüşlere sahip olmak isteyen her yaştaki kişiye uygulanabilir.

Ortodonti Tedavi Süresi

Ortodontik tedavinin süresi tamamen problemin şiddetine, çeşidine ve hastanın yaşına göre değişiklik gösterir. Genel olarak ortodontik tedavinin süresi erişkin ve gençlerde 6 ay-2 yıl, çocuklarda ise 4-6 yıl arasında değişiklik gösterir.

Neden OrtodontikTedavi

Çapraşıklık ve uyumsuzluk ortodonti ile tedavi edildiğinde dişlerdeki düzen sağlandığından diş ve ağız bakımı daha iyi yapılacağından ilerleyen yaşlarda oluşabilecek çürüklerin önüne geçilmiş olur.

Ortodonti Uzmanı

Ortodontist dişhekimi; ortodonti uzmanlık alanı ile ilgilenen, diş, çene ve yüz düzensizliklerinin teşhis, tanı, tedavisi konusunda uzmanlık eğitimi almış olan diş hekimidir. Diş hekimliği fakültesi bitirildikten sonra 4-6 yıl kadar uzmanlık eğitimi alınarak ortodontist dişhekimiolunur.

Ortodonti Nedir?

Dişlerdeki çapraşıklıkların tedavisi ile ilgilenen bilim dalına ortodonti denir. Ortodonti tedavisi normalde çene gelişiminin tamamlanması akabinde yapılması tavsiye edilen bir tedavi olmasına rağmen, çocuğun çene gelişimi devam ederken alınacak bazı önlemlerle ortodontik tedavinin daha başarılı olması sağlanabilir, böylece çocuğun yaşı ilerledikçe daha büyük problemler önlenebilir.

Çene gelişim yaşı cinsiyete göre değişir. Bayanlarda 14-15 yaş olan bu süre, erkeklerde ise 17-18 yaştır. B u yaşlarda dişlerin ön yüzeylerine yapıştırılacak braket ve tel yardımı ile bozuk olan dişlere verilecek olan hareket kuvveti ile dişin kökünün olması gereken yere oturması sağlanır.

Kişide diş gelişim yaşı tamamlandıktan sonra, eğer hastada gerekli ve yeterli kemik hacmi var ise bu tedavinin bir üst yaş sınırı yoktur. Her yaşta dişlere braket takılarak ortodontik tedavi yapılabilir. Zaman zaman braketlerin metal renginde olmasından hastalar şikayet ederler, ilerleyen teknoloji ile birlikte buna da çözüm bulunmuş ve artık bu braketlerin porselenleri çıkmıştır. Diş renginde porselen braket kullanımı ile estetik kaygının da önüne geçilmiştir.

Ortodontik tedavi ortalama olarak 1 sene ile 2 sene arasında olan bir süreçte tamamlanır, ama tabi daha ileri vakalarda bu süre 4-6 seneyi de bulabilir. Tamamen vakanın ve hastanın durumuna göre bu süre şekillenir.

Ortodontik tedavi ortodontist tarafından planlanıp uygulandığında dişlerdeki çapraşıklıkları ve çenelerdeki uyumsuzluğu düzeltip, estetik açıdan istenen boyuta ulaşılır ve kişinin kendine olan güvenini artırır. Eğer çocukta çene uyumsuzluğu belirlenip çocukken tedavi edilir ise estetik problem ve fonksiyonel problem ortadan kaldırılır ve çocuğun ilerleyen yaşlarda ortodontik cerrahiye maruz kalması önlenmiş olur. Bununla birlikte çapraşıklık ve uyumsuzluk tedavi edildiğinde dişlerdeki düzen sağlandığından diş ve ağız bakımı daha iyi yapılacağından ilerleyen yaşlarda oluşabilecek çürüklerin önüne geçilmiş olur.

Eğer diş çapraşıklığı ve çene uyumsuzlukları düzeltilmez ise, kalıcı konuşma bozuklukları kendini gösterir ve ortodontik tedavi sonrası bu konuşma bozukluğu da ortadan kalkar. Çene uyumsuzlukları tedavi edilerek sadece bir çeneye yük binme ihtimali ortadan kalkar ve iki çeneye de eşit yük tesir etmiş olur. Bu da dişlerin uzun dönemde sağlıklı kalmalarını sağlar. Kişi çene uyumsuzluğundan kaynaklanan kapanış probleminin ortadan kalması ile eklem ağrılarından kurtulmuş olur. Takılan tellerle ve aparatlarla dişlerin bütünlüğü korunmuş olur.